top of page
Anchor 1
me 2_edited.jpg

Content Marketing τι είναι – Ο απλός οδηγός για την επιχείρησή σου

Μάθε τι είναι το content marketing και πώς να δημιουργήσεις περιεχόμενο που ξεχωρίζει, χτίζοντας σχέσεις και αυξάνοντας τις πωλήσεις της επιχείρησής σου.

Ρωτήστε τον Βλαδίμηρο

Casual Meeting

Οι στόχοι μου για εσάς:

Να αξιοποιήσετε τις online ευκαιρίες του κλάδου σας.

Να προσεγγίσετε περισσότερους πελάτες.

Να αποκτήσετε μια ιστοσελίδα που ξεχωρίζει.

Να αναπτύξετε την επιχείρησή σας με στρατηγική.

Πώς το Content Marketing χτίζει σχέσεις με τους πελάτες σου

Το content marketing, αν το σκεφτείς, είναι κάτι παραπάνω από μια απλή τακτική προώθησης. Είναι ουσιαστικά ένας τρόπος να «μιλήσεις» στους πελάτες σου με έναν γνήσιο, ανθρώπινο τρόπο, χτίζοντας σχέσεις που δεν βασίζονται μόνο στο προϊόν ή την υπηρεσία σου, αλλά στην εμπιστοσύνη και τη κατανόηση. Γιατί, αλήθεια, ποιος θέλει να αισθάνεται σαν ένας «αριθμός» ανάμεσα σε πολλούς; Οι άνθρωποι αναζητούν αυθεντικότητα. Θέλουν να ξέρουν ότι βλέπεις τις ανάγκες τους, ότι τους καταλαβαίνεις και ότι μπορείς να τους προσφέρεις κάτι που να έχει πραγματική αξία, όχι έναν ακόμη γενικό οδηγό ή προωθητικό μήνυμα.

Ας πούμε ότι είσαι μια εταιρεία που απευθύνεται σε μικρές επιχειρήσεις. Αντί να κλειδώσεις τον λόγο σου σε τυποποιημένες φράσεις πωλήσεων, μπορείς να δημιουργήσεις περιεχόμενο που να μπαίνει στα «παπούτσια» του επιχειρηματία: προτάσεις για καλύτερη διαχείριση χρόνου ή στρατηγικές για την αντιμετώπιση οικονομικών πιέσεων. Ένα άρθρο, μια σειρά από videos ή ακόμη και ένα καλά σχεδιασμένο newsletter, που όντως δίνει κάτι χειροπιαστό, έχει τη δύναμη να πει στον αναγνώστη: «Σε βλέπω. Ξέρω τι περνάς, και είμαι εδώ να σου δώσω ιδέες που βοηθούν». Αυτό είναι που κάνει τη διαφορά.

Και ξέρεις τι άλλο συμβαίνει όταν παρέχεις τέτοιου τύπου περιεχόμενο; Δημιουργείται ένα «γέφυρο»—κάτι που συνδέει τη δική σου επιχείρηση με την καθημερινότητα του πελάτη σου. Δεν έρχεται απλώς να σε αγοράσει κι ύστερα να φύγει· σε έχει ήδη στο μυαλό του ως μια αξιόπιστη πηγή. Σκέψου, για παράδειγμα, πόσες φορές έχεις επιστρέψει σε ένα site ή ένα blog επειδή την προηγούμενη φορά βρήκες κάτι που πραγματικά σου λύσε τα χέρια. Ίσως ούτε το θυμήθηκες αμέσως (όλοι έχουμε πολυάσχολες μέρες), αλλά όταν ξαναχρειάστηκες πληροφορίες ή συμβουλές, κατά κάποιον τρόπο—σαν φυσική συνέχεια—επέστρεψες.

Αυτό είναι το «κλειδί»: να γίνεις αναπόσπαστο κομμάτι της διαδρομής του πελάτη σου. Και, όχι, δεν γίνεται από τη μία μέρα στην άλλη. Το content marketing είναι μια μαραθώνια προσπάθεια, όχι σπριντ. Αλλά, όταν το κάνεις σωστά, οι αποτέλεσμα είναι ισχυροί και μακροχρόνιοι δεσμοί. Το προϊόν ή η υπηρεσία σου γίνεται κάτι περισσότερο από μια «εμπορική συναλλαγή». Γίνεται κομμάτι της ζωής τους.

Και επειδή οι άνθρωποι θυμούνται εκείνους που τους βοήθησαν (το βλέπουμε καθημερινά, σε σχέσεις, δουλειές, παντού), είναι πιθανότερο να επιστρέψουν σε σένα ή – ακόμα καλύτερα – να σε συστήσουν σε κάποιον άλλον. Δεν είναι αυτό, στο τέλος της ημέρας, το πιο δυνατό εργαλείο μάρκετινγκ; Να κάνεις τους άλλους να μιλάνε για σένα σαν να είσαι ο φίλος τους που ξέρει τα πάντα;

Στρατηγικές Content Marketing για αύξηση πωλήσεων

Το Content Marketing μπορεί πραγματικά να αναδειχθεί σε έναν από τους πιο πολύτιμους συμμάχους σου, ειδικά αν ο στόχος σου είναι να ενισχύσεις τις πωλήσεις (και όχι μόνο). Όμως, για να λειτουργήσει αποτελεσματικά, πρέπει να ξεκινήσεις από τα βασικά: Κατανόησε το κοινό σου. Ίσως αυτό ακούγεται αυτονόητο, αλλά το να μπεις στα παπούτσια του πελάτη σου και να σκεφτείς τι πραγματικά χρειάζεται – ή ακόμα καλύτερα, ποια προβλήματα προσπαθεί να λύσει – είναι αυτό που θα κάνει τη στρατηγική σου να ξεχωρίσει. Αν το περιεχόμενό σου δεν λύνει κάποιο πρόβλημα (είτε πρόκειται για μια πρακτική ανάγκη είτε για ένα κενό πληροφόρησης), τότε απλώς δεν θα υπολογιστεί από τους αναγνώστες σου.

Μόλις καταλάβεις λοιπόν τι αγγίζει το κοινό σου, ξεκινάς να δημιουργείς περιεχόμενο που έχει λόγο ύπαρξης: άρθρα με ουσία, όχι τυπικά "κλισέ", ή ίσως ένα καλοδουλεμένο βίντεο, οδηγίες που θα κάνουν τα πράγματα πιο εύκολα ή ακόμα και εκείνα τα αναλυτικά infographics που μας κάνουν να λέμε "α, τώρα κατάλαβα!". Το κλειδί εδώ δεν είναι μόνο η αξία, αλλά πώς αυτή αποτυπώνει τη "φωνή" της επιχείρησής σου. Δηλαδή, το περιεχόμενό σου πρέπει να μιλάει σαν εσένα – αυθεντικά, ανθρώπινα, όχι σαν ψυχρό διαφημιστικό μήνυμα.

Η συνέπεια, επίσης, έχει τεράστια σημασία. Δεν έχει αξία να ποστάρεις περιεχόμενο μονάχα όταν "έχεις χρόνο" ή επειδή προέκυψε κάτι trendy. Εάν θέλεις την εμπιστοσύνη του κοινού σου, χρειάζεται να μαθαίνει πως μπορεί να βασιστεί πάνω σου, είτε με εβδομαδιαία άρθρα είτε με πιο συχνές ενέργειες. Είναι σαν κάθε άλλη σχέση – η δέσμευση, το τακτικό ενδιαφέρον, είναι αναπόσπαστο κομμάτι μιας καλής συνεργασίας. Το κοινό σου πρέπει να νιώθει ότι είσαι εκεί, όχι μόνο για τις "πώλησεις", αλλά και για τη συζήτηση.

Μην ξεχνάς, επίσης, ότι το ίδιο το ταξίδι του πελάτη έχει διάφορα στάδια. Σκέψου το σαν μια διαδρομή με διαφορετικούς σταθμούς. Κάποιοι μόλις μαθαίνουν για την επιχείρησή σου (τους έχεις προκαλέσει κάποια περιέργεια, γεγονός θετικό!). Άλλοι όμως είναι πιο κοντά στην αγορά και χρειάζονται ένα ευθύ και πειστικό μήνυμα. Το να προσαρμόζεις λοιπόν τη στρατηγική περιεχομένου σου για κάθε στάδιο – από τα πρώτα βήματα ενημέρωσης μέχρι τη στιγμή της απόφασης – είναι ένας συνδυασμός τέχνης και επιστήμης.

Α, και κάτι ακόμα – το content σου χρειάζεται «ψυχή». Σήμερα ο κόσμος θέλει αυθεντικότητα. Θέλει να αισθάνεται ότι το brand σου είναι περισσότερο απλώς μια εταιρεία που πουλάει, είναι μια οντότητα με αξίες, άποψη και, ναι, ανθρώπινη πλευρά. Αυτό σημαίνει να απελευθερωθείς λίγο από τον αυστηρό επαγγελματισμό που μερικές φορές είναι αποστειρωμένος. Το να μοιραστείς, για παράδειγμα, μια ιστορία από την καθημερινότητα της ομάδας σου ή να δείξεις πώς προσωπικά αλληλεπιδράς με το προϊόν σου (ή ακόμα και με τους ίδιους τους πελάτες σου), σου δίνει μια πιο προσιτή πτυχή.

Σε τελική ανάλυση, το Content Marketing δεν είναι (ή, τουλάχιστον, δεν θα έπρεπε να είναι) απλώς ένα εργαλείο για να κλείσεις πωλήσεις. Είναι μια ολόκληρη φιλοσοφία που βάζει τη σχέση, την εμπιστοσύνη και τη διαρκή επικοινωνία στο επίκεντρο. Και όπως όλες οι καλές φιλίες, χρειάζεται χρόνο, δοτικότητα και λίγη προσαρμοστικότητα. Με λίγα λόγια; Μιλάμε για μαραθώνιο, όχι για σπριντ. Αν παίξεις σωστά τα χαρτιά σου, δεν θα κερδίσεις μόνο πελάτες – θα κερδίσεις υποστηρικτές.

Πώς να δημιουργήσεις περιεχόμενο που ξεχωρίζει

Η δημιουργία περιεχομένου που ξεχωρίζει δεν είναι απλά θέμα τεχνικής ή καλής γραφής. Είναι κάτι πιο βαθύ: πρόκειται για την ικανότητα να αφουγκραστείς πραγματικά τις ανάγκες του κοινού σου και να του προσφέρεις κάτι ουσιαστικό – είτε αυτό είναι μια λύση, μια έμπνευση ή απλώς ένας νέος τρόπος να δει τα πράγματα. Σκέψου το κάπως έτσι: ο ιδανικός αναγνώστης σου έχει έναν σκοπό, ένα ερώτημα στο μυαλό του. Το περιεχόμενό σου πρέπει να δίνει νόημα και αξία σε αυτή την αναζήτηση.

Για να γίνει αυτό, η σαφήνεια και η αμεσότητα είναι τα πρώτα σου όπλα. Ξέχνα τα φλύαρα κείμενα γεμάτα κλισέ φράσεις που λένε τα ίδια και τα ίδια χωρίς να εξηγούν τίποτα. Ένα δυνατό περιεχόμενο προσφέρει απαντήσεις, αλλά όχι γενικά και αόριστα. Δίνει επιχειρήματα, παραδείγματα, ίσως ακόμα κι έναν τόνο προσωπικής εμπειρίας που κάνει την πληροφορία πιο ζωντανή. Σκέψου πόσο πιο χρήσιμο θα ήταν να πεις, "Προτίμησε φωτεινά χρώματα στον χώρο σου, γιατί μπορούν να ενισχύσουν την ψυχολογία και την ενέργειά σου – υπάρχουν μελέτες που δείχνουν ότι ο εγκέφαλος αντιδρά διαφορετικά σε αποχρώσεις του κίτρινου και του πράσινου, για παράδειγμα". Έτσι, το περιεχόμενο αποκτά νόημα και βαρύτητα. Δεν προσποιείται ότι "γνωρίζει" – πραγματικά προσφέρει κάτι χειροπιαστό.

Αυτή η προσέγγιση βασίζεται στην κατανόηση πως σήμερα, ο κόσμος δεν ψάχνει απλώς πληροφορίες αλλά απαντήσεις που μπορούν να ενσωματωθούν άμεσα στην καθημερινότητά του. Πέρα λοιπόν από τη σαφήνεια, ένα στοιχείο που κάνει τη διαφορά είναι η πρωτοτυπία. Και εδώ δεν μιλάμε μόνο για πρωτότυπο ύφος – αν και αυτό σαφέστατα βοηθά. Μιλάμε για το πώς θα φέρεις έναν ανατρεπτικό τρόπο αφήγησης και θα κάνεις το θέμα σου ξεχωριστό. Τι σημαίνει αυτό; Ίσως να φέρεις μια προσωπική ιστορία ή έναν παραλληλισμό που δεν περιμένει ο αναγνώστης. Πολλοί, για παράδειγμα, γράφουν για διακόσμηση στηριζόμενοι σε τυπικές συμβουλές – κεριά, φυτά, χρώματα. Όμως, πόσοι μπορούν να πουν μια μικρή ιστορία; "Θυμάμαι τότε που άλλαξα το μπλε του τοίχου στο γραφείο μου σε ένα φωτεινό λευκό με πινελιές κίτρινου. Το αποτέλεσμα; Το μυαλό μου ξαφνικά φάνηκε να ξεμπλοκάρει. Σαν να ξύπνησε". Αυτό δεν είναι κάτι που θα βρει κανείς παντού.

Φυσικά, όλα αυτά απαιτούν από σένα να γνωρίζεις καλά το ακροατήριό σου. Τι θέλει, τι φοβάται, τι τον παρακινεί. Και άσε με να σου πω – αυτό από μόνο του είναι τέχνη. Δεν υπάρχει μαγική συνταγή, και γι’ αυτό το content marketing είναι εξίσου επιστήμη όσο είναι και μια μορφή τέχνης αφήγησης. Όσο πιο αυθεντικός γίνεσαι, τόσο πιο πιθανό είναι να αναπτύξεις μια σύνδεση με τον αναγνώστη σου. Και αυτή η σύνδεση δεν είναι απλώς χρήσιμη για να τραβήξεις την προσοχή: είναι ο τρόπος να δημιουργήσεις πραγματική εμπιστοσύνη. Ή αλλιώς, το “γιατί” που θα κάνει κάποιον να επιστρέφει στο περιεχόμενό σου ξανά και ξανά.

Ένα τελευταίο σημείο: Μη φοβάσαι να δοκιμάσεις νέους τρόπους. Δώσε στην αφήγησή σου έναν πιο φιλικό, ανθρώπινο τόνο. Ίσως έναν διάλογο ή μια ερώτηση: "Σου έχει τύχει ποτέ να κάνεις ανακαίνιση, να πάρεις τα καλύτερα έπιπλα και παρ’ όλα αυτά ο χώρος σου να φαίνεται ‘κενός’;". Αυτές οι μικρές λεπτομέρειες δεν είναι μόνο τεχνάσματα, είναι ο τρόπος να κάνεις το περιεχόμενο ζωντανό. Και όταν καταφέρεις να συνδυάσεις την πρακτική αξία με την αυθεντικότητα; Τότε, έχεις κερδίσει.

Ρωτήστε τον Βλαδίμηρο 

Μην Ανησυχείτε αν δεν είστε Ειδικοί στην Τεχνολογία 

Καταλαβαίνουμε ότι η τεχνολογία μπορεί να είναι δύσκολη. Γι' αυτό είμαι εδώ για να σας προσφέρω προσωπική υποστήριξη, φιλικά εργαλεία διαχείρισης και εξατομικευμένη εκπαίδευση. Μαζί, θα εξασφαλίσουμε ότι η ιστοσελίδα σας λειτουργεί άψογα και σας βοηθά να βρείτε νέους πελάτες.

Untitled design (4)_edited.jpg

Προσωπική Υποστήριξη 

Είμαι εδώ για να σας βοηθήσω με ό,τι χρειάζεστε. Μαζί, θα διασφαλίσουμε ότι η ιστοσελίδα σας λειτουργεί όπως θέλετε και είναι εύκολη στη χρήση.

Laptop Keyboard

​Εκπαίδευση και Καθοδήγηση

Προσφέρω εξατομικευμένη εκπαίδευση και καθοδήγηση, για να κατανοήσετε πλήρως πώς να χρησιμοποιείτε όλα τα εργαλεία της ιστοσελίδας σας, δίνοντάς σας την αυτοπεποίθηση να τη διαχειρίζεστε αποτελεσματικά.

Προσαρμοσμένες Υπηρεσίες για Μεθοδική Ψηφιακή Ανάπτυξη

Επαγγελματική Ιστοσελίδα φτιαγμένη ειδικά για αυτό που προσφέρετε, με την προσωπική πινελιά του Βλαδίμηρου

Διαδικτυακό μάρκετινγκ που βασίζεται καθαρά στους στόχους, τις ανάγκες και το budget σας

Δημιουργούμε Έξυπνα Microbrands με Στόχο να Επικοινωνούν Αποτελεσματικά με το Κοινό-Στόχο

bottom of page