top of page
Anchor 1
me 2_edited.jpg

Πως φτιάχνω σελίδα στο Google για την επιχείρησή μου

Μάθε πωσ φτιαχνω σελιδα στο Google για την επιχείρησή σου με απλά βήματα, συμβουλές για online παρουσία και εμφάνιση στο Google Maps.

Ρωτήστε τον Βλαδίμηρο

Casual Meeting

Οι στόχοι μου για εσάς:

Να αξιοποιήσετε τις online ευκαιρίες του κλάδου σας.

Να προσεγγίσετε περισσότερους πελάτες.

Να αποκτήσετε μια ιστοσελίδα που ξεχωρίζει.

Να αναπτύξετε την επιχείρησή σας με στρατηγική.

Τα βήματα για να δημιουργήσεις τη σελίδα σου σωστά

Για να στήσεις μια αποτελεσματική σελίδα στο Google για την επιχείρησή σου, θα χρειαστεί να ακολουθήσεις μερικά απλά, αλλά καθοριστικής σημασίας βήματα. Πρώτα απ’ όλα – και ίσως ακούγεται προφανές, αλλά πίστεψέ με, είναι βασικό – βεβαιώσου ότι έχεις έναν ενεργό λογαριασμό Google. Από εκεί ξεκινούν όλα. Αν δεν έχεις ήδη, φτιάξε έναν (είναι θέμα λεπτών) και, μόλις το τακτοποιήσεις αυτό, κατευθύνσου στο Google My Business – γνωστό στα ελληνικά ως "Google Η επιχείρησή μου". Εκεί είναι που πραγματικά ξεκινά η διαδικασία.

Όταν φτάσεις στη φάση δημιουργίας του προφίλ, πρόσεξε να συμπληρώσεις σωστά και με ακρίβεια τα βασικά σου στοιχεία. Πιθανόν να ακούγεται λίγο κλισέ, αλλά είναι κρίσιμο. Να καταχωρήσεις σωστά το όνομα της επιχείρησης, τη διεύθυνση (κι αν είσαι επιχείρηση χωρίς φυσικό κατάστημα; Κανένα πρόβλημα – υπάρχουν επιλογές για τέτοιες περιπτώσεις), το τηλέφωνο επικοινωνίας και—κάτι που πολλοί παραλείπουν—την κατηγορία που περιγράφει τη δραστηριότητά σου. Γι’ αυτό το τελευταίο φρόντισε να είσαι όσο πιο συγκεκριμένος γίνεται. Ένα παράδειγμα: αν έχεις ένα μικρό καφέ, ανήκεις μάλλον στην κατηγορία “Καφετέρια” κι όχι απλώς “Εστίαση,” που είναι γενικό και ασαφές.

Ίσως το στοιχείο που διακρίνει μια καλή σελίδα από μια εξαιρετική είναι οι φωτογραφίες. Επένδυσε λίγο χρόνο—ή ακόμα και ένα μικρό budget για φωτογράφο, αν γίνεται—σε καθαρές, ελκυστικές, υψηλής ποιότητας εικόνες που αναδεικνύουν την επιχείρησή σου. Είτε πρόκειται για τον χώρο σου, είτε για τα προϊόντα, είτε για τις υπηρεσίες σου, μια ωραία εικόνα πραγματικά ξεχωρίζει (το έχουμε δει στο Google Maps, σωστά; Τα μάτια πάνε κατευθείαν στις φωτογραφίες). Κανείς δεν πρόκειται να δώσει βάση σε μια σελίδα αν έχει θολές ή κακοφωτισμένες φωτογραφίες – οπότε δείξε λίγη φροντίδα εδώ.

Ας μην παραλείψουμε και το στάδιο της επιβεβαίωσης της επιχείρησής σου. Μόλις συμπληρώσεις τα παραπάνω, το Google θα σου στείλει έναν ειδικό κωδικό. Συνήθως έρχεται μέσω ταχυδρομείου (ναι, φυσικού ταχυδρομείου), οπότε, ετοιμάσου να περιμένεις λίγες μέρες. Αυτό το βήμα μπορεί να φαίνεται λίγο παλιομοδίτικο, αλλά είναι σημαντικό – λειτουργεί ως διασφάλιση ότι η συγκεκριμένη επιχείρηση σου ανήκει πραγματικά (και δεν στήνεις τυχαία κάποιο άσχετο προφίλ).

Τελικά, η όλη διαδικασία δεν είναι ακριβώς πυρηνική φυσική. Με λίγο κόπο, σωστές πληροφορίες και λίγη φαντασία στο πώς παρουσιάζεσαι, μπορείς να έχεις μια σελίδα που όχι μόνο σε βοηθάει να σε βρίσκουν, αλλά και να χτίσεις λίγο-λίγο μια εικόνα αξιοπιστίας. Και μην ξεχνάς—μια καλή σελίδα στο Google δεν είναι απλά μια "καταχώρηση." Είναι πιο πολύ σαν μια ψηφιακή βιτρίνα: ό,τι βλέπουν οι πελάτες σου πριν καν σε πλησιάσουν. Οπότε, φρόντισε η εικόνα αυτή να λέει τη σωστή ιστορία!

Συμβουλές για βελτίωση της online παρουσίας σου

Η βελτίωση της online παρουσίας της επιχείρησής σου δεν είναι απλώς μία "καλή ιδέα" πια· είναι πραγματικά απαραίτητη, αν θέλεις να παραμείνεις ανταγωνιστικός σε έναν κόσμο που σχεδόν κάθε στιγμή κινείται ψηφιακά. Ένα από τα πιο βασικά, αλλά ταυτόχρονα πανίσχυρα εργαλεία για να ξεκινήσεις, είναι το Google My Business (GMB)—εκείνο το μικρό “κουτάκι” που εμφανίζεται στη δεξιά πλευρά της οθόνης όταν κάποιος ψάχνει την επιχείρησή σου ή σχετικές λέξεις-κλειδιά. Δεν πρόκειται απλώς για πληροφορίες· είναι η πρώτη εντύπωση που αφήνεις.

Έχε ως αφετηρία τη δημιουργία ενός σωστά δομημένου, ολοκληρωμένου προφίλ. Ξεκίνα με τα βασικά: έλεγξε δύο και τρεις φορές ότι τα στοιχεία επικοινωνίας—διεύθυνση, τηλέφωνο και ωράριο λειτουργίας—είναι σωστά. Ξέρεις πόσες επιχειρήσεις χάνουν πελάτες μόνο και μόνο επειδή οι καταναλωτές δεν μπορούσαν να βρουν το σωστό τηλέφωνο ή πέτυχαν κλειστή την πόρτα ενώ η online αναγραφή έλεγε το αντίθετο; Μην αφήνεις τέτοιες λεπτομέρειες στην τύχη· στους καταναλωτές αυτές "λεπτομέρειες" έχουν σημασία.

Από εκεί και πέρα, δώσε προσοχή στις φωτογραφίες. Ένα GMB προφίλ χωρίς εικόνες είναι σαν μια βιτρίνα χωρίς φωτισμό—ίσως υπάρχει κάτι όμορφο μέσα, αλλά τίποτα δεν τραβά την προσοχή να το κοιτάξει κανείς. Βεβαιώσου ότι ανεβάζεις καθαρές, υψηλής ποιότητας εικόνες που δείχνουν τόσο το χώρο σου όσο και προϊόντα ή υπηρεσίες που προσφέρεις. Θέλεις οι πελάτες να μπορούν να "νιώσουν" την επιχείρησή σου πριν καν πατήσουν το κατώφλι της. (Μην φοβάσαι να συμπεριλάβεις πιο προσωπικές, αυθεντικές λήψεις — τέτοιες εικόνες συχνά αντηχούν περισσότερο από τα κλασικά, στιλιζαρισμένα πλάνα.)

Αλλά η παρουσία σου δεν περιορίζεται μόνο στα visuals. Μία μικρή περιγραφή (έως 750 χαρακτήρες συνήθως) είναι η ευκαιρία σου να ξεχωρίσεις, να δείξεις τι κάνει τη δουλειά σου ιδιαίτερη. Γράψε με τρόπο αυθεντικό. Αντί να καταφεύγεις σε generic φράσεις όπως "υψηλής ποιότητας υπηρεσίες", προσπάθησε να μιλήσεις όπως θα εξηγούσες σε κάποιον φίλο γιατί είσαι παθιασμένος με αυτό που κάνεις. Αν αγαπάς μια οικογενειακή παράδοση που ζει μέσα από την επιχείρησή σου ή θέλεις πραγματικά να τονίσεις την εξειδίκευση σου σε έναν τομέα, ανάφερε το με φυσικότητα.

Έπειτα, υπάρχει αυτό που πολλοί ιδιοκτήτες αγνοούν: η αλληλεπίδραση. Κάθε φορά που κάποιος αφήνει κριτική, είτε πρόκειται για επευφημητική πεντάστερη αξιολόγηση είτε για ένα "καρφί" με ένα αστέρι (ναι, κι αυτό συμβαίνει…), η απάντησή σου είναι ο τρόπος για να δείξεις ότι προσέχεις. Αν κάποιος λέει κάτι θετικό, αφιέρωσε λίγα δευτερόλεπτα για να τους ευχαριστήσεις προσωπικά — δεν είναι απλώς ευγένεια, αλλά χτίσιμο σχέσεων. Αν κάποιος, από την άλλη, παραπονιέται, μην γίνεις ποτέ αμυντικός. Απάντησε με κατανόηση και πρόθεση να επιλύσεις το όποιο ζήτημα. Όχι μόνο επειδή είναι πιθανό να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα, αλλά γιατί οι υπόλοιποι που διαβάζουν την απάντησή σου—η πλειονότητα, δηλαδή—θα δουν την επαγγελματικότητά σου.

Τέλος, έχε στο νου σου ότι αυτό που υπόσχεσαι online πρέπει να ταιριάζει απόλυτα με την εμπειρία που προσφέρεις offline. Τίποτα δεν καταρρέει πιο γρήγορα από μία επιχείρηση που δημιουργεί μεγάλες online προσδοκίες αλλά αδυνατεί να ανταποκριθεί σε αυτές στην πραγματικότητα. Η συνέπεια—εκείνη η λεπτή ισορροπία μεταξύ αυτού που λες και αυτού που κάνεις—είναι ίσως το πιο προφανές, αλλά ταυτόχρονα το πιο παραγνωρισμένο μυστικό για μακροπρόθεσμη επιτυχία.

Σκέψου το GMB προφίλ σου ως τον πυρήνα της παρουσίας σου στο διαδίκτυο· έναν "ψηφιακό υποδοχέα" για τους (υποψήφιους) πελάτες σου. Από το πώς διαμορφώνεις το περιεχόμενό του μέχρι το πώς αλληλεπιδράς με το κοινό σου, κάθε μικρή λεπτομέρεια μπορεί να επηρεάσει το πώς σε βλέπει ο κόσμος. Φρόντισε λοιπόν να παρουσιάζεις την καλύτερη, πιο αυθεντική εκδοχή του εαυτού σου... και της δουλειάς σου.

Πώς να εμφανίζεται η επιχείρησή σου στο Google Maps

Το να βάλεις την επιχείρησή σου στον χάρτη της Google —κυριολεκτικά— είναι πολύ πιο εύκολο απ’ όσο μπορεί να φαίνεται. Και, ειλικρινά, είναι μία από τις πιο έξυπνες κινήσεις που μπορείς να κάνεις για να ενισχύσεις την ορατότητά σου, ειδικά αν βασίζεσαι σε τοπικούς πελάτες. Όλη η διαδικασία περνάει μέσα από την πλατφόρμα Google My Business, η οποία πλέον έχει μετονομαστεί σε Προφίλ Επιχείρησης Google. Αν δεν την έχεις ακουστά ήδη, να ξέρεις πως είναι ένα απίστευτα εργαλειακό σύστημα marketing, ειδικά για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις.

Το πρώτο βήμα, λοιπόν, είναι να έχεις έναν λογαριασμό Google—κάτι που σίγουρα είναι δεδομένο για τους περισσότερους από εμάς. Από εκεί και πέρα, πρέπει να επισκεφθείς την πλατφόρμα (ναι, αρκετά ευθεία διαδικασία) και να ξεκινήσεις να καταχωρείς τα απαραίτητα στοιχεία της επιχείρησής σου. Αυτά περιλαμβάνουν βασικά πράγματα, όπως το όνομα, τη διεύθυνση, το τηλέφωνο, αλλά και την κατηγορία δραστηριότητας. Και εδώ χρειάζεται προσοχή: προσπάθησε να είσαι όσο πιο ακριβής γίνεται. Για παράδειγμα, αν έχεις μία καφετέρια, δηλώνεις «Καφετέρια» και όχι κάτι γενικό όπως «Εστίαση», καθώς θα επηρεάσει το πώς εμφανίζεσαι στις αναζητήσεις.

Η διεύθυνση είναι κομβικό σημείο. Θέλεις να είναι σωστή, όχι μόνο για να σε βρίσκουν στον χάρτη, αλλά και γιατί τα τοπικά αποτελέσματα βασίζονται ακριβώς σ’ αυτή τη λεπτομέρεια. Αφού την δηλώσεις, θα χρειαστεί να την επιβεβαιώσεις—συνήθως μέσω ταχυδρομείου, όπου η Google στέλνει έναν κωδικό στην έδρα της επιχείρησής σου (αν και, σε κάποιες περιπτώσεις, σου δίνει και ηλεκτρονικές επιλογές). Μπορεί να φανεί ως μια μικρή αναμονή, αλλά είναι απαραίτητο βήμα για να ενεργοποιήσεις την καταχώρισή σου.

Μετά την επιβεβαίωση, ξεκινά η πραγματική δουλειά: η βελτιστοποίηση του προφίλ σου. Μην αρκείσαι στα βασικά στοιχεία. Χρειάζεται να γεμίσεις τη σελίδα σου με πληροφορίες που βοηθούν στη σύνδεση με τους πελάτες σου. Για παράδειγμα, δήλωσε το ωράριο λειτουργίας σου (πες το ξεκάθαρα: «Δευτέρα ως Παρασκευή, 9:00 – 18:00» και όχι κάτι γενικό). Πρόσθεσε φωτογραφίες που δείχνουν την ατμόσφαιρα του χώρου σου ή προβάλλουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου· αυτές οι εικόνες δεν είναι πολυτέλεια. Είναι ένας τρόπος να δημιουργήσεις ενδιαφέρον αλλά και εμπιστοσύνη. Σκέψου: τι θα ήθελες να δεις εσύ εάν κάποιος αναζητούσε τη δική σου επιχείρηση;

Η περιγραφή, επίσης, είναι το δικό σου προσωπικό “σήμα”. Εδώ, γράψε με τρόπο που να αντικατοπτρίζει το ύφος και την προσωπικότητα της επιχείρησής σου. Αν, για παράδειγμα, έχεις ένα μικρό οικογενειακό καφέ με signature γλυκά, πες το! Βρες έναν τρόπο να τους τραβήξεις, είτε μέσα από την ιστορία σου είτε μέσα από κάτι ξεχωριστό που προσφέρεις. Φαντάσου ότι μιλάς στους πελάτες σου πρόσωπο με πρόσωπο — χωρίς υπερβολές, αλλά με αυθεντικότητα.

Και κάτι ακόμα: μιλάμε για Google, κάτι που σημαίνει ότι η πλατφόρμα δεν κοιτά μόνο το περιεχόμενο, αλλά και το πόσο ενεργός είσαι. Μπορείς να αξιοποιήσεις τις δημοσιεύσεις που προσφέρει το Προφίλ Επιχείρησης για προωθητικές ενέργειες, εκδηλώσεις ή νέα προϊόντα. Κρατώντας τη σελίδα σου ενημερωμένη και ανανεωμένη, όχι μόνο φαίνεσαι πιο επαγγελματίας στα μάτια των πελατών σου αλλά “κερδίζεις πόντους” και στον αλγόριθμο της Google.

Τέλος, αν θέλεις πραγματικά να διαπρέψεις στην πλατφόρμα, παρότρυνε τους πελάτες σου να σου αφήνουν αξιολογήσεις. Μια καλή κριτική από έναν ικανοποιημένο πελάτη μπορεί να κάνει τη διαφορά, ειδικά σε τοπικές αναζητήσεις. Να έχεις όμως στο νου σου και τη συνέπεια: απάντησε στις κριτικές, είτε είναι θετικές είτε αρνητικές. Δείχνει ότι νοιάζεσαι και εκτιμάς τη γνώμη τους.

Η συνολική ιδέα είναι απλή: μην στέκεσαι απλώς στη δημιουργία του προφίλ σου. Κάν’ το ζωντανό, επίκαιρο και, πάνω απ’ όλα, φιλόξενο για αυτούς που αναζητούν αυτό που έχεις να προσφέρεις.

Ρωτήστε τον Βλαδίμηρο 

Μην Ανησυχείτε αν δεν είστε Ειδικοί στην Τεχνολογία 

Καταλαβαίνουμε ότι η τεχνολογία μπορεί να είναι δύσκολη. Γι' αυτό είμαι εδώ για να σας προσφέρω προσωπική υποστήριξη, φιλικά εργαλεία διαχείρισης και εξατομικευμένη εκπαίδευση. Μαζί, θα εξασφαλίσουμε ότι η ιστοσελίδα σας λειτουργεί άψογα και σας βοηθά να βρείτε νέους πελάτες.

Untitled design (4)_edited.jpg

Προσωπική Υποστήριξη 

Είμαι εδώ για να σας βοηθήσω με ό,τι χρειάζεστε. Μαζί, θα διασφαλίσουμε ότι η ιστοσελίδα σας λειτουργεί όπως θέλετε και είναι εύκολη στη χρήση.

Laptop Keyboard

​Εκπαίδευση και Καθοδήγηση

Προσφέρω εξατομικευμένη εκπαίδευση και καθοδήγηση, για να κατανοήσετε πλήρως πώς να χρησιμοποιείτε όλα τα εργαλεία της ιστοσελίδας σας, δίνοντάς σας την αυτοπεποίθηση να τη διαχειρίζεστε αποτελεσματικά.

Προσαρμοσμένες Υπηρεσίες για Μεθοδική Ψηφιακή Ανάπτυξη

Επαγγελματική Ιστοσελίδα φτιαγμένη ειδικά για αυτό που προσφέρετε, με την προσωπική πινελιά του Βλαδίμηρου

Διαδικτυακό μάρκετινγκ που βασίζεται καθαρά στους στόχους, τις ανάγκες και το budget σας

Δημιουργούμε Έξυπνα Microbrands με Στόχο να Επικοινωνούν Αποτελεσματικά με το Κοινό-Στόχο

bottom of page