top of page
Anchor 1
me 2_edited.jpg

Πώς να φτιάξω ένα eshop εύκολα και αποτελεσματικά

Μάθετε πώς να φτιάξετε ένα eshop εύκολα με σωστή δομή, βελτιστοποίηση εμπειρίας χρήστη και συμβουλές για αύξηση πωλήσεων στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

Ρωτήστε τον Βλαδίμηρο

Casual Meeting

Οι στόχοι μου για εσάς:

Να αξιοποιήσετε τις online ευκαιρίες του κλάδου σας.

Να προσεγγίσετε περισσότερους πελάτες.

Να αποκτήσετε μια ιστοσελίδα που ξεχωρίζει.

Να αναπτύξετε την επιχείρησή σας με στρατηγική.

Βήματα για τη σωστή δομή ενός eshop

Για να φτιάξετε ένα eshop που πραγματικά ξεχωρίζει και εξυπηρετεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους επισκέπτες του, χρειάζεται να δώσετε προσοχή σε ορισμένα βασικά βήματα. Δεν πρόκειται για κάτι που απλώς "στήνετε και ξεχνάτε" – θέλει σκέψη, δομή και, πάνω απ’ όλα, να βλέπετε το κατάστημά σας μέσα από τα μάτια του χρήστη.

Ξεκινήστε από τα θεμελιώδη: την κατηγοριοποίηση των προϊόντων σας. Σκεφτείτε πώς ψάχνει ο κόσμος, τι περιμένει να βρει και πόσο εύκολα μπορεί να το εντοπίσει. Για παράδειγμα, μπείτε στη θέση ενός πελάτη που ψάχνει χριστουγεννιάτικα δώρα για παιδιά. Εάν οι κατηγορίες σας είναι ένα χάος και οι σχετικές υποκατηγορίες ασαφείς (ή ανύπαρκτες), πόσο πιθανό είναι να συνεχίσει να ψάχνει στο site σας; Όχι πολύ. Ένα καλά οργανωμένο μενού – ιδανικά με ξεκάθαρη ιεραρχία και λογική πλοήγηση – δίνει το σήμα στον επισκέπτη ότι ξέρετε τι κάνετε.

Αλλά μην μείνετε εκεί. Σκεφτείτε το επόμενο βήμα: τις σελίδες των προϊόντων. Αυτές δεν είναι απλώς λίστες με χαρακτηριστικά – είναι ο "πωλητής" σας σε ψηφιακή μορφή. Οι περιγραφές πρέπει να κάνουν τη δουλειά τους, αλλά με τρόπο που να φέρνει το προϊόν στη ζωή. Δεν είναι αρκετό να γράφετε "Άνετα Ανδρικά Παπούτσια" – τι ακριβώς τα κάνει άνετα; Μιλούν σε ανθρώπους που περπατούν πολλές ώρες την ημέρα; Κάνουν για ταξίδια; Συνδυάστε μια καλογραμμένη περιγραφή με καθαρές, υψηλής ποιότητας φωτογραφίες (και, αν μπορείτε, βίντεο). Ένας πελάτης δύσκολα θα πατήσει "Προσθήκη στο Καλάθι" αν δεν αισθανθεί ότι ξέρει ακριβώς τι αγοράζει.

Και, βέβαια, όλα αυτά μένουν στον αέρα αν το τεχνικό κομμάτι του eshop δεν είναι σωστά στημένο. Η ταχύτητα φόρτωσης – είναι αυτονόητη, αλλά αποτελεί συχνό σημείο αποτυχίας. Ένα site που "σέρνεται" είναι σαν να μπαίνει κάποιος σε φυσικό κατάστημα και ο πωλητής αγνοεί εντελώς την παρουσία του. Σκεφτείτε τον εαυτό σας – πόσες φορές έχετε κλείσει εντελώς εκνευρισμένος μια σελίδα γιατί έκανε αιώνες να φορτώσει;

Τέλος, ας μιλήσουμε για το checkout, το σημείο που τα πράγματα συχνά γίνονται αναίτια περίπλοκα. Βεβαιωθείτε ότι οι επιλογές πληρωμής και αποστολής είναι όχι απλώς διαθέσιμες αλλά και ξεκάθαρα παρουσιασμένες. Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από το να φτάσει ένας πελάτης στο καλάθι, μόνο για να "κολλήσει" σε ασαφείς όρους ή χρονοβόρες φόρμες. Κάντε τον χρήστη να νιώσει ασφάλεια – στη διαφάνεια κρύβεται η εμπιστοσύνη.

Αν, λοιπόν, όλα τα παραπάνω συνδυαστούν σωστά, δεν μιλάμε απλώς για ένα λειτουργικό eshop· μιλάμε για μία εμπειρία. Και ας μην ξεχνάμε: στις λεπτομέρειες κρύβεται αυτό που χωρίζει το μέτριο από το εξαιρετικό. Μην αγνοείτε, λοιπόν, αυτά τα "μικρά" – συνήθως είναι εκείνα που κρατούν τον πελάτη να επιστρέφει.

Πως να βελτιώσετε την εμπειρία χρήστη στο eshop σας

Για να δημιουργήσετε ένα eshop που όχι μόνο λειτουργεί σωστά αλλά ξεχωρίζει, πρέπει να συνδυάσετε πρακτικότητα με μια καλοδουλεμένη αισθητική. Σκεφτείτε το σαν ένα καλοστημένο, φυσικό κατάστημα. Θέλετε οι επισκέπτες, σε αυτή την περίπτωση οι online χρήστες, να καταλαβαίνουν αμέσως πού να πάνε για να βρουν αυτό που ψάχνουν – χωρίς να χαθούν ανάμεσα σε περίπλοκες κατηγορίες ή βαριά σχεδιαστικά στοιχεία που τους αποσπούν την προσοχή.

Ας ξεκινήσουμε με έναν βασικό κανόνα: *λιγότερα είναι καλύτερα*. Ένα καθαρό, μινιμαλιστικό layout επιτρέπει στο χρήστη να επικεντρωθεί σε αυτό που πραγματικά έχει σημασία – το προϊόν σας. Για παράδειγμα, σκεφτείτε το μενού πλοήγησης. Μην προσθέτετε δεκάδες επιλογές που μπερδεύουν τον πελάτη· αντί γι' αυτό, περιορίστε το σε βασικές κατηγορίες και υποκατηγορίες. Κάντε κάθε κλικ που θα χρειαστεί να κάνουν οι χρήστες να τους φέρνει πιο κοντά στον τελικό στόχο τους: την αγορά.

Η ταχύτητα παιχνιδίζει καθοριστικό ρόλο. Πόσες φορές έχετε κλείσει μια σελίδα επειδή "κολλούσε" ή έκανε αιώνες να φορτώσει; Ο μέσος αγοραστής δεν έχει υπομονή. Επενδύστε λοιπόν σε ένα αξιόπιστο hosting και φροντίστε οι εικόνες των προϊόντων, αν και υψηλής ποιότητας, να είναι σωστά βελτιστοποιημένες έτσι ώστε να μην επιβαρύνονται οι χρόνοι φόρτωσης. Εδώ πρέπει επίσης να αναγνωρίσουμε κάτι που συχνά θεωρείται "δεδομένο", αλλά δεν είναι: η mobile εμπειρία. Μην αφήνετε τον εαυτό σας να πέσει στην παγίδα του "μα το site μου φαίνεται τέλειο στον υπολογιστή". Τσεκάρετε συνεχώς πώς φαίνεται και λειτουργεί σε κινητά – η πλειοψηφία των πελατών σας πιθανόν να ψωνίζει από εκεί.

Έπειτα, σκεφτείτε τις περιγραφές των προϊόντων σας. Δεν είναι μόνο θέμα του να ενημερώσετε τον χρήστη για τα specs· πρέπει να "ζωντανέψετε" το προϊόν μέσα από τον τρόπο που το παρουσιάζετε. Για παράδειγμα, αν πουλάτε κούπες, μη σταθείτε μόνο στις διαστάσεις και το υλικό. Θέλετε ο πελάτης να φανταστεί τον εαυτό του να πίνει τον πρωινό του καφέ σε αυτή την κούπα – ίσως να πείτε και μια μικρή ιστορία γύρω από το σχεδιασμό της ή τις στιγμές που θα μπορούσε να γίνει μέρος της καθημερινότητάς τους.

Η εμπιστοσύνη είναι άλλο ένα τεράστιο στοιχείο. Ενσωματώστε αξιολογήσεις πελατών με ειλικρινές feedback (όχι μόνο διθυραμβικά σχόλια – ένα eshop που μοιάζει "υπερβολικά τέλειο" μπορεί να ξενίσει). Επίσης, μην αφήνετε τον πελάτη να ψάχνει σε δέκα διαφορετικά σημεία για απαντήσεις σε βασικές τους ερωτήσεις. Πώς επιστρέφει ένα προϊόν αν αλλάξει γνώμη; Ποιοι είναι οι αποδεκτοί τρόποι πληρωμής; Βάλτε τα όλα ξεκάθαρα, χωρίς "ψιλά γράμματα" που κάνουν τους ανθρώπους να διστάζουν.

Τέλος – και αυτό είναι ίσως το πιο παραμελημένο κομμάτι – προσθέστε μια ανθρώπινη διάσταση. Είναι ωραίο, ως χρήστης, να νιώθεις ότι πίσω από τις οθόνες υπάρχει πραγματικό ενδιαφέρον. Ένα καλά στημένο live chat, άμεσες και ευγενικές απαντήσεις μέσω email ή ακόμα και μια ευχάριστη φωνή στο τηλέφωνο μπορεί να κάνει τη διαφορά. Πείτε το απλά: όσο τέλειο και να είναι το site, αν ο χρήστης νιώσει ότι χάνεται σε "μηχανικές διαδικασίες εξυπηρέτησης", οι πιθανότητες να ξαναγοράσει από εσάς μειώνονται.

Γι’ αυτό θυμηθείτε ότι το eshop σας δεν είναι απλώς μια βιτρίνα ή μια πλατφόρμα πωλήσεων. Είναι ένα είδος "πρώτης εντύπωσης". Αν το κάνετε σωστά, τότε όχι μόνο πουλάτε προϊόντα – χτίζετε εμπιστοσύνη και συνδέεστε με τους πελάτες σας σε ένα βαθύτερο, πιο προσωπικό επίπεδο.

Συμβουλές για την αύξηση των πωλήσεων στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα

Το να αυξήσετε τις πωλήσεις στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα δεν είναι απλώς θέμα περισσότερης επισκεψιμότητας. Έχει να κάνει με το πώς "συναντάτε" τους πελάτες σας εκεί που βρίσκονται — στην εμπειρία που τους προσφέρετε. Ξεκινάμε; Η πρώτη εντύπωση μετράει, και αυτή συχνά δημιουργείται από την εμφάνιση και τη λειτουργικότητα της ιστοσελίδας σας. Ένας φιλικός, κατανοητός σχεδιασμός είναι πιο σημαντικός απ’ όσο φαντάζεστε. Έχετε αναρωτηθεί ποτέ τι κάνει κάποιον να φύγει από μια σελίδα μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα; Αργοί χρόνοι φόρτωσης, δύσχρηστα μενού ή πληθώρα άχρηστων πληροφοριών είναι μερικές από τις βασικές αιτίες.

Επενδύστε στη δομή. Μια ξεκάθαρη διάταξη με μενού που καθοδηγούν τον χρήστη, φίλτρα που κάνουν την αναζήτηση προϊόντων παιχνιδάκι και σελίδες που δεν "βαραίνουν" τον browser του χρήστη είναι ο κανόνας. Δεν χρειάζεται να είναι φανταχτερά όλα. Ακόμη κι ένα minimal design που βοηθάει τον επισκέπτη να βρίσκει αυτό που θέλει γρήγορα είναι υπερπολύτιμο.

Επόμενο βήμα; Η ίδια η παρουσίαση των προϊόντων σας. Κι όχι, αυτό δεν περιορίζεται σε μερικές όμορφες φωτογραφίες (αν κι αυτές είναι must). Υπάρχουν τόσα πολλά που μπορείτε να κάνετε για να κάνετε μια καταχώρηση ελκυστική. Για παράδειγμα, αν πουλάτε ρούχα, μην μένετε μόνο στη φωτογραφία. Προσθέστε διαστάσεις, προτάσεις styling ή λεπτομέρειες για το πώς αισθάνεται το ύφασμα (ναι, αυτό βοηθάει!). Ο χρήστης δεν μπορεί να αγγίξει το προϊόν σας — κάντε τον, λοιπόν, να το αισθανθεί μέσα από την περιγραφή σας.

Φυσικά, η εμπιστοσύνη είναι το θεμέλιο μιας σχέσης πελάτη-επιχείρησης. Σκεφτείτε το: ποιες ιστοσελίδες σας πείθουν να προχωρήσετε σε αγορά και ποιες σας κάνουν να διστάζετε; Πολιτικές επιστροφών που δεν αφήνουν περιθώρια παρεξηγήσεων, διαφάνεια στους τρόπους πληρωμής, ακόμη και μερικές θετικές κριτικές μπορούν να κάνουν τη διαφορά. Οι κριτικές έχουν μια σχεδόν μαγική επίδραση όταν είναι ειλικρινείς και αυθεντικές — είναι σαν τη σύσταση φίλου, έστω και ψηφιακά.

Ένα έξυπνο "όπλο" που χρησιμοποιούν πολλές επιτυχημένες επιχειρήσεις είναι η προσωποποίηση. Όσο καλύτερα κατανοείτε τις ανάγκες (και τα γούστα) των πελατών σας, τόσο ευκολότερο είναι να τους προσεγγίσετε. Σκεφτείτε μια καφετέρια που θυμάται πώς σας αρέσει ο καφές σας. Το να προτείνετε σχετικά προϊόντα ή να τους προσφέρετε εξατομικευμένες προσφορές δείχνει ότι ακούτε, ότι προσέχετε. Ακόμη και απλά πράγματα, όπως αυτοματοποιημένα e-mails για προϊόντα που έχουν δει ξανά στο site σας, μπορούν να κερδίσουν πόντους.

Κι έπειτα έχουμε την επικοινωνία. Η σχέση σας με τους πελάτες δεν τελειώνει στο "ευχαριστώ για την αγορά σας". Αντίθετα, ξεκινάει. Μιλήστε τους, ακούστε τα παράπονά τους, δεχτείτε την κριτική. Τα κοινωνικά δίκτυα είναι ιδανικά για αυτό, αρκεί να τα χρησιμοποιείτε για έναν ουσιαστικό διάλογο και όχι μόνο για να προωθείτε προϊόντα. Μην ξεχνάτε: οι πελάτες που αισθάνονται ότι ακούγονται συνήθως επιστρέφουν.

Το να χτίσετε, επομένως, ένα eshop που πραγματικά «δουλεύει» δεν είναι απλώς θέμα τεχνικών κόλπων ή πανάκριβων σχεδιασμών. Είναι θέμα προσοχής στις λεπτομέρειες, κατανόησης του τι θέλει ο πελάτης και διαρκούς προσπάθειας να ξεπεράσετε τις προσδοκίες του. Όσο πιο ανθρώπινο φαίνεται το κατάστημά σας, τόσο πιο δύσκολο θα είναι για κάποιον να σας ξεχάσει.

Ρωτήστε τον Βλαδίμηρο 

Μην Ανησυχείτε αν δεν είστε Ειδικοί στην Τεχνολογία 

Καταλαβαίνουμε ότι η τεχνολογία μπορεί να είναι δύσκολη. Γι' αυτό είμαι εδώ για να σας προσφέρω προσωπική υποστήριξη, φιλικά εργαλεία διαχείρισης και εξατομικευμένη εκπαίδευση. Μαζί, θα εξασφαλίσουμε ότι η ιστοσελίδα σας λειτουργεί άψογα και σας βοηθά να βρείτε νέους πελάτες.

Untitled design (4)_edited.jpg

Προσωπική Υποστήριξη 

Είμαι εδώ για να σας βοηθήσω με ό,τι χρειάζεστε. Μαζί, θα διασφαλίσουμε ότι η ιστοσελίδα σας λειτουργεί όπως θέλετε και είναι εύκολη στη χρήση.

Laptop Keyboard

​Εκπαίδευση και Καθοδήγηση

Προσφέρω εξατομικευμένη εκπαίδευση και καθοδήγηση, για να κατανοήσετε πλήρως πώς να χρησιμοποιείτε όλα τα εργαλεία της ιστοσελίδας σας, δίνοντάς σας την αυτοπεποίθηση να τη διαχειρίζεστε αποτελεσματικά.

Προσαρμοσμένες Υπηρεσίες για Μεθοδική Ψηφιακή Ανάπτυξη

Επαγγελματική Ιστοσελίδα φτιαγμένη ειδικά για αυτό που προσφέρετε, με την προσωπική πινελιά του Βλαδίμηρου

Διαδικτυακό μάρκετινγκ που βασίζεται καθαρά στους στόχους, τις ανάγκες και το budget σας

Δημιουργούμε Έξυπνα Microbrands με Στόχο να Επικοινωνούν Αποτελεσματικά με το Κοινό-Στόχο

bottom of page